شرکت لنوو

لنوو؛ از تاسیس تا برند شدن در سطح بازار های جهانی

شرکت لنوو با نام اصلی لجند توسط لیو شوانژی در سال 1984 میلادی تاسیس شد.

مراکز اصلی این شرکت در شهر پکن چین و کارولینای شمالی آمریکا واقع شده است تا آن را نیز مانند بسیار دیگری از شرکت های تولید کننده ی موفق دنیا به عنوان یک شرکت چینی بدانیم.

اولین موفقیت شرکت لنوو در سال 1993 و به پیشی گرفتن از برند های مطرح داخلی چینی یعنی ای اس تی و کامپک در تولید انواع کامپیوتر های خانگی بر می گردد.

کیفیت بالا و استفاده از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مناسب در تجهیزات تولید شده توسط لنوو باعث شد تا آینده ی بسیار خوبی برای این شرکت در همان سال های ابتدایی تصور شود.

موفقیت های لنوو در زمینه ی تولید انواع رایانه های شخصی تا سطح قاره های آسیا و استرالیا ادامه داشت تا جایی که در سال 1999 به عنوان بهترین تولید کننده ی این منطقه شناخته شد.

همین موضوع باعث شد تا لیو شوانژی به فکر ایده های جدید و خلاقانه در ساخت محصولات خود افتاده تا بتواند تمامی بازار های جهانی را در سیطره ی خود در آورد.

به همین دلیل در سال 2003 نام شرکت به از LEGEND به Lenovo  که به معنای خلاقیت و نوین بودن می باشد تغییر پیدا کرد.

در سال 2005 شرکت لنوو با توجه به استفاده از استراتژی ادغام، توانست شرکت آی بی ام را که در زمینه ی فروش رایانه های شخصی به ضرر های کلانی رسیده بود، دوباره به سوددهی رساند.

 

موفقیت های شرکت لنوو

موفقیت های لنوو همچنان در زمینه ی تولید انواع رایانه های شخصی و تجهیزات دیگر با توجه به نوآوری و خلاقیت هایی ارائه شده، ادامه داشت تا جایی که در سال 2010 به عنوان چهارمین غول جهانی در زمینه ی فروش کامپیوتر های شخصی با عدد باورنکردنی 9.14 میلیون واحد رسید.

اما این پایان کار لنوو و لیو شوانژی نبود و آن ها در سال 2012 با تلاش بیشتر و به کار بردن استراتژی های تولید و فروش مختلف توانستند به مقام دوم برترین تولید کننده ها و میزان فروش کامپیوتر های شخصی در دنیا برسند.

طبق آمار و اعداد به دست آمده، لنوو پس از اچ پی با فروش 13.8 میلیون کامپیوتر شخصی به نقاط مختلف دنیا توانست در رتبه ی دوم قرار بگیرد.

در سال 2013 لنوو با جذب مشتریان بیشتر توانست در رده ی اول این رتبه بندی برای فروش کامپیوتر های شخصی برسد.

 

محصولات شرکت لنوو

از انواع محصولات تولید شده توسط شرکت لنوو می توان به تولید انواع تلفن های هوشمند همراه، لپ تاپ، کامپیوتر های شخصی، انواع تبلت، تلویزیون های خانگی، دوربین های دیجیتال، لوازم جانبی و سخت افزاری کامپیوتر های شخصی و … اشاره نمود.

شاید مهم ترین دلیل تاخیر در روند رشد شرکت لنوو را بتوان عدم آگاهی بنیانگذار و طراحان شرکت برای استفاده از استراتژی های مختلف دانست.

اما امروزه لنوو را می توان به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده های جهان در زمینه ی تولید محصولات عنوان شده دانست.

بررسی های بخش تعمیرات لپ تاپ لنوو نشان میدهد کیفیت بالای محصولات در کنار خدمات پس از فروش ویژه ای که ارائه می کند توانسته است شرکت لنوو را به عنوان یک رقیب جدی برای غول های جهانی مطرح نماید.

 

تولید انواع تلفن های همراه

شرکت لنوو در سال 2008 بخش تولید تلفن های همراه و تبلت خود را به فروش گذاشت تا از این طریق بتواند تمرکز بیشتری روی تولید رایانه های شخصی بگذارد.

اما آینده نگری و پیشرفتی که در این محصولات نیاز می شد باعث  شد تا فقط یک سال بعد دوباره لنوو به سراغ تولید تلفن های همراه و تبلت با برند خود برود.

تلفن های هوشمند لنوو در سال 2012 وارد بازار رقابت با برند های مطرح جهانی شدند.

کیفیت بالا در کنار نوآوری و خلاقیت در ساخت و امکانات باعث شد تا در همان سال ابتدایی شاهد پیش گرفتن تلفن های همراه هوشمند شرکت لنوو از تلفن های همراه برند اپل در کشور چین باشیم.

مهندسان و طراحان شرکت در همان سال های ابتدایی تولید تلفن های همراه هوشمند اعلام کرده اند که در صورت نیاز مشتریان، تلفن های همراه شرکت لنوو را با سیستم عامل ویندوز تولید و عرضه می کنند.

هدف گذاری اصلی لنوو برای حضور در بازار های جهانی، پیشی گرفتن از برند مطرح سامسونگ در تولید انواع تلفن های هوشمند و تبلت می باشد.

 

نوآوری ها و موفقیت ها در تولید لپ تاپ های لنوو

شرکت لنوو را امروزه یکی از موفق ترین و محبوب ترین برند ها در زمینه ی تولید انواع لپ تاپ ها می دانیم.

ادغام با شرکت آی بی ام باعث شد تا لنوو به عنوان یک تولید کننده ی لپ تاپ در کشور چین به شهرت بسیار زیادی برسد.

تولید تولید لپ تاپ های IdeaPad که در سال 2008 توسط تیم تحقیق و توسعه ی شرکت صورت گرفت باعث شد تا لنوو به محبوبیت مناسبی در میان مشتریان دست پیدا کند.

از دیگر موفقیت ها و خلاقیت های لنوو را می توان تولید لپ تاپ های سری IdeaPad Yoga 13 و Lenovo Yoga 2 Pro  که از ویژگی های منحصر به فردی مانند جدا کردن کیبورد و برگشتن کامل صفحه نمایش دستگاه برای تبدیل شدن به تبلت بهره مند بودند.

تمامی کاربران می توانند به مرکز ما به عنوان نمایندگی لنوو برای تعمیر لپ تاپ گوشی و تبلت های خود مراجعه کنند .

 

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email

No Comments

درخواست تعمیر لپ تاپ لنوو