تفاوت هارد SSD با هارد HDD معمولی


برای درک بهتر تفاوت هارد SSD با هارد HDD معمولی باید ابتدا اطلاعاتی را در مورد ویژگی های هر کدام به دست بیاوریم. اطلاعاتی که در این مورد به شما ارائه می شود می تواند شما را در خرید لوازم و تجهیزات مختلفی که با هارد سرو کار دارند یاری نماید تا بتوانید یک محصول مناسب را خریداری نمایید که از هر نظر به سود شما باشد.

در صورتی که قصد ارتقا لپ تاپ خود را دارید و می خواهید با نصب هارد SSD قدرت و سرعت پردازش آن را بالا ببرید می توانید از خدمات ویژه نمایندگی لنوو در این باره استفاده نمایید. در تفاوت هارد SSD با هارد HDD معمولی  بهتر است به این نکته توجه کنید که از هارد های SSD برای افزایش سرعت و بالا بردن راندمان کاری لپ تاپ و سیستم استفاده می کنند.

هارد معمولی یا HDD چیست؟

هارد HDD

هارد HDD تکنولوژی است که حدود 60 سال قدمت دارد و در آن اطلاعات بر روی پلتر ذخیره می شوند.

بررسی های بخش ارتقا لپ تاپ لنوو نشان میدهد اطلاعات ذخیره شده با کمک بازوی متحرک یا هد اطلاعات در این نوع هارد دیسک خوانده می شوند.

در هارد هایی که امروزه تولید می شوند، سرعت چرخش پلتر 5400 دور در هر دقیقه می باشد که البته می تواند به ظرفیت هایی بالاتر یعنی 15000 دور نیز برسد.

در بررسی هارد HDD معمولی بهتر است بدانید که هارد HDD در هنگام استفاده می تواند مزایای بسیار زیادی را به همراه داشته باشد و به وسیله ی آن بتوان اطلاعات بیشتری را با قیمت کمتر ذخیره نمود.

هارد SSD چیست؟

هارد SSD

هارد SSD را می توان نسخه ی بزرگتر و پیشرفته تر از فلش مموری دانست.

این نوع از هارد ها که مانند فلش مموری بر پایه ی NAND کار می کنند برخلاف هارد های معمولی هیچ قسمت متحرکی ندارند و از نظر ظاهری با این هارد ها متفاوت می باشند که می توان به راحتی آن ها را تشخیص داد.

در ادامه ی مطلب در نمایندگی لنوو به بررسی تفاوت هارد SSD با هارد HDD معمولی می پردازیم و آن ها از نظر قیمت، ظرفیت، سرعت و دیگر موارد مورد بررسی قرار می دهیم تا شما با شناخت بهتر نسبت به این هارد ها بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید یا در هنگام ارتقاء دستگاه یا سرور های خود به راحتی این کار با بهترین هارد انجام دهید.

تفاوت هارد SSD با هارد HDD معمولی

معمولاً هارد ها را از نظر دو معیار سرعت و ظرفیت بیشتر مورد بررسی قرار می دهند که به عنوان مهم ترین ملاک ها در انتخاب و استفاده از یک هارد مطرح می شوند.

سرعت بیشتر هارد های SSD

تفاوت هارد SSD با هارد معمولی

هارد های SSD به دلیل ساختاری که دارند سرعت بیشتری نسبت به هارد های معمولی دارند و این سرعت می تواند باعث استفاده از آن ها در محصولات جدید تر و به روز تر شود.

اخیراً شرکتی مانند لنوو به سراغ تولید هارد های SSD رفته است که می توانند بیشترین سرعت را ارائه دهند و همین موضوع باعث شده است تا شرکت های دیگری که در این زمینه فعال هستند برای رقابت بیشتر هارد های با سرعت بالاتر را تولید نمایند.

طبق بررسی هایی که انجام شده است، هارد های SSD تا 30 درصد بیشتر از هارد های معمولی سرعت دارد.

بررسی تفاوت هارد SSD با هارد HDD معمولی از نظر قیمت

یکی دیگر از مهم ترین معیار ها برای بررسی تفاوت هارد SSD با هارد HDD معمولی بحث قیمت این هارد می باشد.

به گزارش نمایندگی lenovo همانطور که اشاره شد هارد های معمولی می توانند قیمت ارزان تری داشته باشند و در کنار آن البته ظرفیت بیشتری برای ذخیره سازی به کاربران ارائه دهند.

طبق بررسی هایی که انجام شده است از نظر اقتصادی ارزش خرید هارد دیسک های معمولی برای کسانی که به قیمت اهمیت بسیار زیادی می دهند بیشتر می باشد.

پس می توان گفت از نظر قیمت هارد دیسک معمولی می تواند مشتریان را بیشتر و بهتر به سمت خود ترغیب نماید.

 

تفاوت سرعت دسترسی به اطلاعات

تفاوت هارد SSD با هارد معمولی

سرعت دسترسی به اطلاعات یکی دیگر از مهم ترین معیار هایی است که در بررسی تفاوت هارد SSD با هارد معمولی باید به آن اشاره نماییم.

با توجه به اینکه در هارد های معمولی یک قطعه به نام هد وجود دارد، باید برای دسترسی به اطلاعات صبر کنیم تا این هد بر روی پلتر اطلاعات را بخواند که این کار نیازمند چرخش کافی و دور لازم برای پلتر می باشد.

این در حالی است که در هارد های SSD اطلاعات به صورت مستقیم و در کمترین زمان ممکن در اختیار کاربران قرار می گیرد.

 

تفاوت هارد SSD با هارد HDD معمولی از نظر مقاومت در برابر ضربه

یکی از مهم ترین ویژگی های هارد های SSD را می توان مقاومت بیشتر آن ها در مقابل ضربه دانست.

قطعات حساسی که در هارد های معمولی قرار گرفته اند باعث می شوند تا این محصولات از نظر مقاومت در سطح پایین تری قرار بگیرند و همین موضوع می تواند آن ها را در معرض خطرات مختلف مخصوصا در هنگام کار کردن قرار دهد.

 

دیگر موارد در تفاوت هارد SSD با هارد HDD معمولی

تفاوت هارد SSD با هارد HDD معمولی

از دیگر موارد مهم در بررسی تفاوت هارد SSD با هارد HDD معمولی می توان به تولید گرمای کمتر در هارد های SSD اشاره نمود.

البته هارد های SSD انرژی کمتری نیز نسبت به هارد های معمولی مصرف می کنند.

به گزارش نمایندگی تعمیرات لپ تاپ لنوو ، هارد های SSD به دلیل ساختاری که شبیه به فلش دارند تولید صدای کمتری نسبت به هارد های معمولی که دارای فن هستند دارند.

از نظر اطمینان از ذخیره سازی اطلاعات می توان هارد های SSD را به دلیل طول عمر بیشتر و بالاتر در این زمینه بسیار مناسب دانست.

 

سوالات متداول:

هارد SSD چیست؟

این نوع از هارد ها که مانند فلش مموری بر پایه ی NAND کار می کنند برخلاف هارد های معمولی هیچ قسمت متحرکی ندارند و از نظر ظاهری با این هارد ها متفاوت می باشند که می توان به راحتی آن ها را تشخیص داد.

هارد HDD چست؟

هارد HDD تکنولوژی است که حدود 60 سال قدمت دارد و در آن اطلاعات بر روی پلتر ذخیره می شوند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email

No Comments

درخواست تعمیر لپ تاپ لنوو