تا چه حد از پردازنده سلرون توقع داشته باشیم؟

تا چه حد از پردازنده سلرون انتظار داشته باشیم؟به گزارش نمایندگی لنوو با توجه به اینکه قیمت لپ تاپ های امروزی بسیار بالا رفته است و بسیاری از کاربران به دنبال خرید لپ تاپ اقتصادی و ارزان مهم‌تر هستند که بتواند تمامی نیازهای آنها را برطرف کند. در این بین لپ تاپ های لنوو با پردازنده سلرون حدوداً ۷ تا ۱۰ میلیون تومان قیمت دارند و بسیاری از کاربران سعی می کنند تا از این مدل لپ تاپ ها برای برطرف کردن نیازهای خود با توجه به قیمت اقتصادی که دارند استفاده نمایید اما نکات مهمی در خرید و استفاده از این لپ تاپ ها با توجه به قیمتی که برای آنها در نظر گرفته شده است وجود دارد که حتما قبل از خرید لپ تاپ با استفاده از پردازنده سلرون در نظر داشته باشید.

پردازنده قلب اصلی لپ تاپ است

برای اینکه بتوانید در طول روز فعالیت های مختلفی را به درستی انجام دهید باید بدن ورزیده ای داشته باشید و به اصطلاح ورزشکار باشید. این موضوع در مورد لپ تاپ ها نیز سر می کند و برای اینکه بتوانید از لپ‌تاپ‌ها برای امور مختلف استفاده کنید باید به پردازنده آنها توجه کنید و با استفاده از پردازنده برای لپ تاپ ها قرار داده شده است کارهای مختلف را با آنها انجام دهید.

پردازنده مرکزی یا همان سی پی یو به عنوان یکی از مهمترین قسمتهای لپ‌تاپ و قلب تپنده لپ‌تاپ در نظر گرفته می شود که عملیات پردازش کارهای مختلف را بر روی لپ تاپ های مدل مختلف انجام می دهد.

کیفیت پردازنده و قدرت آن می‌تواند در راندمان کاری لپ تاپ نقش مهم و حیاتی داشته باشد و به همین دلیل است که می توانیم بگوییم مدل پردازنده می تواند تاثیر مستقیمی در قیمت تعیین شده برای هر لپ تاپ داشته باشد.

سلرون یا پردازنده قوی تر

لپ تاپ هایی که از پردازنده های قوی تر استفاده می کنند می توانند عملیات پردازش برنامه های مختلف را به صورت همزمان انجام دهند و از زمانی که برنامه های مختلف را با استفاده از این پردازنده ها اجرا می کنید سرعت پردازش آنها نیز بالا خواهد بود و این یعنی با استفاده از این پردازنده ها می توانید خروجی‌های به سرعت بالاتری را از لپ‌تاپ خود نیز شاهد باشید.

برعکس این موضوع برای مدل‌های پایین‌تر و به اصطلاح مدل های پایین رده لپ تاپ ها از پردازنده های ضعیف تر استفاده می‌شود تا از این طریق بتوانند قیمت نهایی لپ تاپ را پایین می‌آورند و کاربران نیز با توجه به نیاز روزانه خود بتوانند از این لپ‌تاپ‌ها استفاده کنند.

تا چه حد از پردازنده سلرون توقع داشته باشیم؟

 

کارشناسان بخش تعمیرات لپ تاپ لنوو معتقدند یکی از مدل‌های مختلف پردازنده ها که امروز در لپ تاپ های پایین رده ای مورد استفاده قرار می گیرد پردازنده سلرون است که در ادامه مطلب قصد داریم به این موضوع بپردازیم که تا چه حد از پردازنده سلرون توقع داشته باشیم و زمانی که یک لپ تاپ با پردازنده سلرون خریداری میکنیم چه کارهایی را می‌توانیم با لپ تاپ انجام دهیم؟

 

تا چه حد از پردازنده سلرون توقع داشته باشیم؟

برای پاسخ به این سوال باید بدانیم که پردازنده های سلرون ساده ترین مدل پردازنده های بازار و در واقع ارزانترین آنها از نظر قیمت هستند که نسبت به آنها روی سیستم‌های مختلف لپ تاپ ها باعث می‌شود تا قیمت لپ تاپ ها بسیار پایین بیاید و در واقع شما بتوانید لپ تاپ های اقتصادی را خریداری نمایید.

این نوع پردازنده ها از قدرت پردازشی بالایی برخوردار نیستند و زمانی که از آنها بر روی سیستم لپ‌تاپ استفاده شده باشد شما  توانید نرم افزارها و برنامه های بسیار سنگین را بر روی این لپ‌تاپ اجرا کنید و فقط در حد وبگردی و تماشای موزیک و فیلم و کارهای اداری و انجام پروژه های مختلف در بستر آفیس باید از این لپ‌تاپ و پردازنده انتظار داشته باشید.

کارشناسان بخش تعمیرات لپ تاپ لنوو میگویند اگر به دنبال انجام پروژه های اداری ساده هستید می توانید به راحتی از پردازنده های سلرون استفاده کنید و هزینه‌های بسیار زیادی را برای خرید لپ تاپ های بالا رده ای از پردازنده های بسیار قوی تر استفاده می کنند نپردازید.

به عبارتی می توانیم بگوییم اگر سیستم خود قصد نصب کردن نرم افزاری مانند فتوشاپ اجرای بازی های سنگین را ندارید پردازنده سلرون می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد که بر روی مدل های مختلف لپ تاپ های لنوو قرار داده شده است که این لپ‌تاپ‌ها را می‌توانید در حدود ۷ تا ۱۰ میلیون تومان در بازار خریداری نماید و البته نیاز های شما برای انجام پروژه های ساده و دانشجویی را به راحتی برطرف می‌کند.

تا چه حد از پردازنده سلرون توقع داشته باشیم؟

 

ارتقاء سخت افزاری پردازنده های لنوو

سوال مهم دیگری که برای بسیاری از کاربران به وجود می آید این است که اگر در یک لپ تاپ از پردازنده سلرون استفاده شده بود چگونه میتوانیم پردازنده را ارتقا داده و بعد از مدتی استفاده از لپ‌تاپ بتوانیم سرعت آن را برای پردازش اطلاعات و همچنین کارهای گرافیکی بالا ببریم.

به صورت کلی شما اگر بخواهید سرعت پردازش یک لپ‌تاپ را بالا ببریم می‌توانید با ارتقای حافظه داخلی و تغییر آن به نوع حافظه اس اس دی و همچنین استفاده از رم جدید بر روی لپ‌تاپ این کار را انجام دهد اما نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که برای ارتقاء سرعت لپ تاپ لنوو حتماً باید متخصص نمایندگی لنوو تماس بگیرید تا متوجه شوید که لپ‌تاپ مورد نظر قابلیت ارتقا از نظر افزاری را دارد یا خیر؟

این نکته را هم در نظر داشته باشید که به طور معمول پردازنده ها در لپ تاپ قابل ارتقا نیست و شما نمی توانید مانند سیستم های pc و سیستم های خانگی پردازنده‌های مرکزی لپ‌تاپ‌ها را نیز ارتقا داده و آنها را تغییر دهید و به طور کلی باید این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از پردازنده های سلرون که قیمت اقتصادی دارند با این ضعف ها نیز روبرو بوده و شما نمی توانید پس از مدت زمانی آنها را تغییر داده و از پردازنده های جدید بر روی لپ تاپ خود استفاده کنید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email

No Comments

درخواست تعمیر لپ تاپ لنوو