بازیابی پسورد بایوس لپ تاپ لنوو

اگر قفل بایوس کامپیوتر یا لپ تاپ خود را فعال کرده اید و پسورد قرار داده شده بر روی آن را فراموش کرده اید این مطلب به صورت کامل به بررسی روشهای مختلف بازیابی پسورد بایوس لپ تاپ لنوو می‌پردازد.

با مطالعه این مطلب در صورتی که تخصص فنی مناسب داشته باشید خودتان می توانید به راحتی عملیات بازیابی پسورد بایوس لپ تاپ لنوو را انجام دهید اما در صورتیکه تخصصی در این زمینه ندارید بهتر است حتماً از افراد متخصصی که از ابزارهای به روز و پیشرفته استفاده می‌کنند کمک بگیرید که نمایندگی لنوو با استفاده از یک تیم فنی و تخصصی تمامی این خدمات را به صورت صفر تا صد و در سریعترین زمان ممکن برای شما انجام می دهد.

بایوس چیست و قفل آن چه کاری می کند؟

اولین سوالی که برای شما به وجود می‌آید این است که بایوس لپ تاپ لنوو چیست و زمانی که گفت بایوس لپ تاپ لنوو را فعال کنیم چه عملیاتی بر روی دستگاه انجام می‌شود؟

به طور کلی بایوس یک رایانه در واقع نخستین قطعه ای است که هنگام روشن کردن آن اجرا می‌شود و وظیفه ابتدایی آن بارگذاری با آغاز کردن سیستم عامل در مدل های مختلف لپ تاپ استوک و فایل های ویندوز و سیستم عامل های نرم افزاری استفاده می کنند می باشد. زمانی که لپ تاپ روشن میشود بایوس در اولین حرکت قطعات سیستم مانند کارت گرافیکی و صفحه‌کلید و همچنین دیسک سخت و دیسکهای گردان نوری و سایر سخت افزارها را تشخیص می‌دهد و سپس نرم افزاری که در دیسک سخت و لوح فشرده برای بالا آمدن بوت شدن ذخیره شده را تشخیص داده و آن را اجرا می‌کند.

بازیابی پسورد بایوس لپ تاپ لنوو

راهکارها

زمانی که کاربر رمز بایوس کامپیوتر و لپ تاپ خود را فعال کرده باشد و پس از روشن شدن دستگاه دسترسی به سیستم عامل برای تغییر انتخاب بود امکان پذیر نبوده و حتماً باید ابتدا پسورد وارد شده و تنظیم شده را انتخاب نمی توان این کار را برای لپ تاپ و سیستم خود انجام دهید.

هر چند در دنیای امروزه باز کردن قفل بایوس برای رمز ورود ویندوز ها راحت و بدون دردسر شده است اما در صورتی که در صفحه بوت و بایوس رمزگذاری و پسورد انجام شده باشد شکستن آن کار دشواری را حتماً نیاز دارد که شما از ابزارها و دستگاه پیشرفته استفاده کنید یا متخصص فنی در این زمینه داشته باشیم.

در ادامه به بررسی روش های مختلف بازیابی پسورد بایوس لپ تاپ لنوو می پردازیم که البته این نکته را باید در نظر داشته باشید که اگر تخصص فنی لازم را در این زمینه دارید حتماً سیستم خود را به دست این متخصصان بسپارید تا کمترین خطرات ممکن متوجه سیستم سخت افزاری و نرم افزاری لپ تاپ شما می شود.

 

روش اول بازیابی پسورد بایوس لپ تاپ لنوو

اولین روش و آسان ترین روش بازیابی پسورد بایوس لپ تاپ لنوو خارج کردن باتری مادربرد و قطع ارتباط بایوس با باطری تامین کننده انرژی آن جهت ذخیره اطلاعات می باشد.

در صورت قطع شدن ارتباط بایوس با باتری تامین کننده انرژی تنظیمات بایوس به تنظیمات کارخانه برگشت و در این حالت رمز انتخاب شده برای آن ریشه می شود و می توانید به راحتی به بوت دستگاه خود دسترسی داشته باشید.

  • برای اینکه بتوانند این کار را به درستی انجام دهید باید تمامی مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.
  • خاموش کردن سیستم و جدا سازی برق اصلی پاور
  • باز کردن لپ تاپ
  • یافتن محل باطری بایوس در مادربرد
  • جدا کردن باطری از مادربرد و ماندن دستگاه در این حالت به مدت ۳۰ دقیقه
  • روشن کردن و راه اندازی سیستم
  • نمایش پیغام CMOS Checksum Error-Defaults Loaded توسط سیستم مبنی بر ریست شدن تنظیمات بایوس
  • خاموش کردن سیستم و قرار دادن باتری مادربرد در جای خود.

 

باز هم تاکید می‌کنیم که اگر تخصص فنی در این زمینه ندارید بهتر است این کار را به دست متخصصین نمایندگی‌ تعمیرات لپ تاپ لنوو بسپارید از ابزار و تجهیزات پیشرفته استفاده می‌کنند و هیچ خطری برای قسمت های سخت افزاری لپ تاپ شما به وجود نخواهد آمد.

 

استفاده از پرش زن ویژه

یکی دیگر از روش های بازیابی پسورد بایوس لپ تاپ لنوو با استفاده از پر شدن ویژه است که برای بسیاری از تخته مدار های مادربرد وجود دارد.

این پرش زن می تواند برای باز کردن قفل بایوس نیز به شما کمک کند. برای اینکه بتوانید از آن استفاده کنید باید حتماً دفترچه راهنمای مادربرد دستگاه را در اختیار داشته باشد و در صورتی که این اطلاعات را در اختیار ندارید بهتر است حتما از افراد متخصص و آشنایی کاملی با این روش بازیابی پسورد بایوس لپ تاپ لنوو دارند استفاده کنید.

برای باز کردن قفل بایوس از طریق پرش زن ویژه این مراحل را به صورت اختصاصی دنبال کنید.

  • لپ تاپ خود را خاموش نمایید.
  • کلاهک واقع بر روی پینهای ۲ و ۳ را بیرون بیاورید و آن را روی پینهای ۱ و ۲ قرار دهید.
  • در این مرحله از باز کردن قفل بایوس رابط برق لپ تاپ را وصل کنید.
  • لپ تاپ را روشن کنید و به آن اجازه بدهید که کاملا بوت شود.
  • مراحل خاموش کردن سیستم عامل را انجام دهید.
  • لپ تاپ را خاموش کنید.
  • کلاهک پرش زن را از روی پینهای ۱ و ۲ بیرون بکشید و دوباره آن را روی پینهای ۲ و ۳ وصل کنید.
  • لپ تاپ را روشن کنید و مراحل دستیابی بایوس لپ تاپ خود را انجام دهید .
  • در این مرحله باز کردن قفل بایوس به سرانجام رسیده و بدون نیاز به وارد کردن یک کلمه عبور می توان وارد بایوس سیستم شد.

 

بازیابی پسورد بایوس لپ تاپ لنوو در سریع‌ترین زمان ممکن

تمامی مراحل و روش هایی که در بالا به آنها اشاره کرده ایم را می توانید برای بازیابی پسورد انجام دهید اما نکته مهم این است که در بسیاری از حالت ها این عملیات برای بازیابی پسورد کارآیی نداشته و شما باید از روش‌های دیگری برای این کار استفاده کنید که در این زمان استفاده از دستگاه ها و تجهیزات بسیار پیشرفته می تواند بهترین راهنما برای شما باشد.

تیم فنی و تخصصی نمایندگی لنوو با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات بسیار پیشرفته که در اختیار دارد یات بازیابی پسورد بایوس لپ تاپ لنوو در مدل ها و سری های مختلف را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهد.

قطعا استفاده از ابزار و تجهیزات پیشرفته و افراد متخصصی که تجربه بسیار بالایی در این زمینه دارند باعث می‌شود تا هیچ خطری قسمت‌های سخت افزاری و نرم افزاری لپ تاپ شما را تهدید نکند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانید این عملیات را به درستی انجام دهید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email

No Comments

درخواست تعمیر لپ تاپ لنوو